Futballtangó

Címvédésben bízik a Futballkutató az idei Copa Américán

2024. június 19. - _Adamo_

batistuta1.jpg

A csütörtökről péntekre virradóra kezdődő 2024-es Copa América előtt a Futballkutató Magazin szerkesztőjével, Orosz Zsolttal beszélgettünk a torna kilátásairól. Zsolt azt vallja, hogy „az őszinte futballt a színfalak mögött játsszák”, így nem titkoltan a dél-amerikai labdarúgás is közel áll a szívéhez.

- Hogyan ismerkedtél meg a dél-amerikai labdarúgással?

- Először az egykori Focivilág hetilap hasábjain találkoztam közelebbről a dél-amerikai focival. Az eredményeket, összeállításokat böngészve egy különleges világot nyitott meg számomra a futballban, már ismerve az európai foci főbb jellemzőit.

- Kik voltak az első kedvenc játékosaid, válogatottjaid?

- Elsősorban Gabriel Batistuta miatt az argentinokat kedveltem meg. Számomra mindmáig ő testesíti meg a vérbeli középcsatár prototípusát. Az olasz bajnoki meccsek közvetítése híján a Bajnokok Ligájában láttam szerepelni a Fiorentinával, ahol lenyűgözően játszott és elképesztő gólokat szerzett. Az 1998-as világbajnokságot pedig már úgy néztem a televízió előtt, hogy az argentinoknak drukkoltam. Batigol öt gólt lőtt és ezért a teljesítményért Christian Vierivel együtt megkapta az ezüstcipőt.

- Szoktad követni a Copa Américák küzdelmeit?

- Eredmények szintjén mindig követem a torna mérkőzéseit és ha lehetőség van rá, akkor megnézem az argentinok meccseit.

- Hogy tetszett a 2022-es világbajnokság?

- Elégedettebb nem is lehetnék, mivel Argentína nyerte a trófeát. Előzetesen csak titkon reménykedtem a jó szereplésben, de éreztem hiányposztokat a keretben, viszont Lionel Scaloni nagyszerű taktikával összerakta a csapatot a Szaúd-Arábia elleni első meccset követően. Mindegyik játékosnak a tudásához mérve szabta meg a feladatát, akik mondhatni maradéktalanul elvégezték azt.

- Mi volt a véleményed a többi dél-amerikai válogatott szerepléséről?

- A többiek már sokkal inkább csalódást keltőek voltak. Eleve Peru már a pótselejtezőn elbukott és csak négy csapat jutott ki a vb-re, a csoportkörből pedig csak az argentinok és a brazilok kerültek tovább, Ecuador és Uruguay is hamar búcsúzott. Többet vártam volna tőlük.

- Mit szólsz az idei Copa América mezőnyéhez? Szerencsésnek tartod a 16 csapatos létszámot, vagy jobb lenne, ha csak dél-amerikaiak vennének részt rajta?

- Az igazi valóban az lenne, ha csak dél-amerikai csapatok szerepelnének a tornán, viszont mindig volt hiányérzetem, amikor 10-12 csapattal rendezték a kupát. Az idei sorozat 16 tagú mezőnye nekem kifejezetten tetszik a korábbiakhoz képest.

- Melyik válogatottakat tartod a Copa América idei esélyeseinek?

- Szokásos módon az argentin-brazil duó a legnagyobb esélyes a végső győzelemre, illetve Uruguay is odaérhet a döntőbe. Kérdés, hogy melyik szövetségi kapitány tudja jobban feltüzelni az Európában szereplő légiósokat a hosszú és fárasztó szezon után. Én most arra tippelnék (vagy abban bízom), hogy címvédés lesz, és Messiék viszik haza a kupát.

- Kit tippelsz a torna gólkirályának?

- Előzetesen Julián Álvarezre voksolnék.

Kövesd te is A FutballKutató - The Football-Explorer munkásságát!

A bejegyzés trackback címe:

https://futballtango.blog.hu/api/trackback/id/tr4218430705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása