Futballtangó

Romário visszatér a pályára, hogy fiával játsszon egy csapatban

2024. április 20. - _Adamo_

romarioamerica.jpg

Az 1990-es évek brazil futballcsillaga, Romário szenzációs bejelentést tett a héten, ugyanis kiderült, hogy az egykori klasszis 58 évesen visszatérhet a pályára.

A korábbi közönségkedvenc brazil labdarúgó, Romário bejelentette, hogy játékosként is regisztráltatta magát a riói America-RJ színeiben, amely egyesületnek az elnöke. Az 1994-es világbajnok klasszist leginkább az motiválta, hogy kedvenc csapata színeiben együtt játsszon fiával, Romarinhóval.

"Szeretném világossá tenni, hogy nem arról van szó, hogy a bajnokságban szereplek, de szeretnék néhány meccset játszani kedvenc csapatomban, az Americában. Továbbá ezzel egy álmom is valóra válik, együtt futballozhatok majd a fiammal."

Romário fénykorában olyan csapatokban játszott hazájában, mint a Vasco da Gama, a Flamengo vagy a Fluminense, míg Európában a PSV Eindhoven, a Barcelona és a Valencia színeiben próbálta ki magát, de szerepelt Katarban, az Egyesült Államokban vagy Ausztráliában is.

Romário 70 mérkőzésen 55-ször volt eredményes a brazil válogatottban, mellyel Neymar, Pelé és Ronaldo mögött a negyedik legeredményesebb játékosnak mondhatja magát.

Öt gólt szerzett a világbajnokságon: mindhárom csoportmeccsen, majd a negyed- és az elődöntőben is eredményes volt, így az olaszok elleni, tizenegyesekkel megnyert finálét követően őt választották a torna legjobb játékosának. Igazából ez volt az egyetlen vb, melyen érdemben részt vett. Az 1990-es tornán ott volt, de sérülés miatt csak egyetlen meccsen játszott, 1998-ban sérülése miatt maradt le, 2002-ben pedig Scolari nem számított a 36 évesen is remekelő támadóra a későbbi vb-győztes csapatában.

„Mindig is a legjobb befejező csatárnak tartottam magam. Logikus volt: ha én vagyok a legjobb, akkor jobb, ha én fejezem be a támadást, nem? Ez olyan, mint a kosárlabdában, amikor az utolsó másodpercekben hárompontos kell dobni, kinek adják oda a labdát? Hát, Michael Jordannek. Sohasem akartam 90 percen át éles lenni. Néha olyan észrevétlen maradtam, amennyire csak tudtam. A védők talán meg is feledkeztek rólam, és én akkor csaptam le. Akkor voltam a leghalálosabb, amikor úgy tűnt, meghaltam” - jellemezte korábban saját magát.

A saját bevallása szerint pályafutása során 1000 gólnál is többet szerző Romário az eddigi utolsó meccsét 2009 novemberében játszott az América-RJ színeiben.

A bejegyzés trackback címe:

https://futballtango.blog.hu/api/trackback/id/tr1718385693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása