Futballtangó

Lionel Messi leszögezte, hogy nem tér vissza Európába

2023. november 07. - _Adamo_

messi23ballon.jpg

A múlt héten Lionel Messi nyolcadik alkalommal is megkapta az Aranylabdát a France Football párizsi gáláján.

A világbajnok argentin válogatott karmestere, Lionel Messi a 2022-2023-as Aranylabda-választáson Erling Haalandot (Manchester City) és Kylian Mbappét (Paris Saint-Germain) előzte meg.

"Köszönöm a szavazóknak, és szeretném megosztani csapattársaimmal is ezt a díjat. Ezt az argentin válogatottal közösen nyertük, és ez ajándék a stábnak, Argentína népének. Egyúttal szeretném kiemelni, hogy Kylian Mbappé és Erling Haaland is fantasztikus idényt futott, biztos vagyok benne, hogy ők is valamikor elnyerik ezt a díjat. Nagyon fontos volt számomra a világbajnokság megnyerése, az volt a legkülönlegesebb a rengeteg díjam közül" - fogalmazott Messi a színpadi beszédében.

"Végezetül szeretném megemlíteni Diego Maradonát, akinek ma van a születésnapja. Bárhol is vagy most, ennél jobb helyen nem is kívánhatnék neked boldog születésnapot, mint itt, ahol rengetegen szeretik a futballt. Ez a díj a tiéd is" - emlékezett meg a három éve elhunyt Diego Maradonáról.

Messi a gála alatt a L'Équipe részére adott interjúban újra megerősítette, hogy egyes pletykákkal ellentétben nem tervezi, hogy többé visszatérjen Európába, lezártnak tekinti az öreg kontinensen töltött karrierjét:

“Hála Istennek rendkívül karrierem volt Európában, mindent megnyertem, amiről csak álmodhattam. Most, hogy elhatároztam, hogy az Egyesült Államokba igazolok, nem hiszem, hogy valaha is visszatérek Európába. Természetesen hiányozni fog a Bajnokok Ligája és a spanyol bajnokság, az ottani meccsek tényleg különlegesek. Úgy vélem, hogy a legtöbbet kihoztam magamból Európában, sok tapasztalatot és nagyszerű élményt szereztem, egyáltalán nem érzem magam frusztráltnak miatta, hogy véget ért.”

Miután a Messit foglalkoztató Inter Miami nem jutott be az MLS rájátszásába, megindultak a találgatások, hogy Messi esetleg januárban kölcsönben visszatérhet a Barcelonához, vagy bármelyik másik európai, netán szaúdi csapathoz, azonban ennek úgy tűnik, hogy semmi realitása nincs. Leo a novemberi válogatott-meccsek után pihenni fog, majd januárban újult erővel kezdi meg a felkészülést klubcsapatával a februárban rajtoló következő idényre.

Ugyanakkor a 2026-os világbajnokságot egyelőre túl távolinak tartja ahhoz, hogy jósoljon az esetleges részvételéről.

Egy másik francia forrás részére adott interjúban Messi a tavalyi vb-döntő legfontosabb pillanatait elevenítette fel:

“Életem egyik legkülönlegesebb mérkőzése volt, figyelembe véve a tétjét bizonyára a legfontosabb. 80 percen át fantasztikusan játszottunk és uraltuk a mérkőzést, majd kiegyenlítettek és őrült adok-kapok vette kezdetét, de megérdemeltük a győzelmet. Igazából egy pillanatig sem jutott eszembe, hogy veszíthetünk, végig meg voltam győződve arról, hogy világbajnokok leszünk, bármi történjék is.”

“Amikor megszereztük a harmadik gólt, azt hittem, hogy eldőlt, de a franciák kiegyenlítettek, majd a végén jött Dibu óriási védése. Megmondom őszintén élőben nem sokat láttam belőle, kipattant a labda, és folytatódott a játék, utólag láttuk, hogy micsoda életmentő bravúr volt” – említette a vb-döntő hosszabbításáról.

“Miután Montiel belőtte az utolsó tizenegyest, renget dolog jutott eszembe. Nehéz megfogalmazni, de ösztönösen a családomat kerestem a lelátón, rájuk néztem és azt mondtam: “Ez az”. Sokáig vártam erre a pillanatra. Egész életemben keményen küzdöttem ezért az álomért. A győzelem az enyém, a családomé, a csapaté, a barátaimé és egész Argentínáé” – tette hozzá a győztes pillanatokról.

“Amikor megláttam a vb-trófeát, egyszerűen el sem akartam hinni, hogy a miénk. Ez volt az első alkalom, hogy megérinthettem, ki akartam élvezni minden egyes pillanatot” – árulta el Messi.

A bejegyzés trackback címe:

https://futballtango.blog.hu/api/trackback/id/tr6718252223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.11.08. 12:06:07

Jó is lesz ez így, már mint, hogy nem jön vissza Európába.Szép volt, jó volt, de köszönjük, elég volt.
comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása