Futballtangó

Gallardo megható búcsúja a Monumental közönségétől

2022. október 17. - _Adamo_

gallardoriverr.JPG

A River Plate korszakos sikeredzője, Marcelo Gallardo a napokban erősítette meg távozását a csapat éléről, vasárnap pedig a csapat lejátszotta utolsó hazai mérkőzését irányításával.

A River Plate meglepetésre 2-1-es vereséget szenvedett a Rosário Central ellen, így Marcelo Gallardo búcsúja nem sikerült túl szépre a Monumental fanatikus közönségétől. "Munecót" természetesen a River szurkolói hatalmas szeretettel fogadták, tiszteletére még egy új rigmust is írtak, amely a meccs előtt hosszasan szólt: "Gallardo a Riverből származik, ó ne, ne menj el a Rivertől".

Gallardo hosszabb beszédben, ünnepélyes keretek közt búcsúzott el a csapat szurkolóitól. 2014 óta 14 trófeát nyert a River edzőjeként, a hőn áhított bajnoki címet éppen a tavalyi, 2021-es országos bajnoki kiírásban hódították el először, miközben hat alkalommal nyertek nemzetközi trófeát.

"Őszintén szólva, nem tudom, hol kezdjem. Kapcsolatom a Riverrel..." - kezdte volna, de hosszú szünet következett a szurkolók éneklése miatt.

"Igazán kiváltságos vagyok. Soha életemben nem álmodoztam arról, hogy ilyesmit átéljek, vagy ha álmodtam is róla, arról soha senkinek nem beszéltem. Itt lenni ebben a pillanatban, egy hatalmas gombóc van a torkomban, félek kifejezni magamnak, mert ez már túl sok nekem. Több, mint hittem volna" - csuklott el újra a hangja.

Innen ismét erőt vett magán, és elkezdett köszönetet mondani:

"Csak meg szeretném köszönni. A Riverhez fűződő kötelékem egy életre nyúlik vissza. Mindenek előtt az édesanyámnak tartozom hálával, már csak azért is, mert anyák napja van. Biztos vagyok benne, hogy nagyon büszke lenne most és kiváltságos helyen figyel bennünket odafentről. Boldog anyák napját, anya, a te napodra, nagy szerettel emlékeszem rád. Annak idején, amikor még kicsi voltam, minden edzésre eljött értem, vártam, hogy megérkezzen, és átöleljen. Mindenhová elkísért. Köszönöm neki, hogy életet adott nekem, bárhol is van éppen."

"Köszönöm a családomnak, akik mindvégig támogatottak. Köszönet az egész csapatomnak, értékelem őket, tisztelem és mindennél jobban szeretem őket. Egész idő alatt az életem részei voltak. Köszönöm a játékosaimnak. Ennyi idő alatt sokan megfordultak a kezeim alatt, de ők igazi főszereplői voltak annak, amit elértem. Együtt dolgoztunk, fejlesztettük egymást, én őket, ők engem. Nem tudom, hogyan meghálálni mindegyiküknek az eltöltött éveket. Aki csak ezt a nagyszerű inget viselte, mindent megtett érte, hogy a maximumot nyújtsa benne."

Gallardo mielőtt tovább folytatta volna a köszönetnyilvánítást, szánt időt arra, hogy átgondolja a klubban töltött ciklusát:

"A River megtanított arra, hogy ez egy életforma, egy életmód, egyfajta tisztelet. A klub csodálatos értékekkel rendelkezik, gyönyörű, kitörölhetetlen emlékeket szereztem, melyek egy életen át megmaradnak. A győzelmek és a vereségek éppúgy hozzátartoztak a fejlődésemben. A győzelmeket megünnepeltjük, de a vereségek is kellenek ahhoz, hogy büszkék lehessünk. Az élet is erről szól, valamikor leckét ad nekünk, ami lehetővé teszi, hogy emberré válj, hogy hibázz és több erőd legyen a folytatáshoz. Lehetetlen lenne most bármit kiemelni az eltöltött évekből, de ha valamit külön el tudnék mondani, akkor az az, hogy egy nagyszerű család voltunk. Egy igazi család, amely mindent megtett azért, hogy minden egyes pillanatot megéljen. Ez a legszebb dolog, amit elviszek innen magammal."

Gallardo az edzőként megnyert 14 cím előtt játékosként további nyolc trófeát nyert a Riverrel, 22 elsőségével rekordernek számít, beállítva a legendás Ángel Labruna klubcsúcsát.

Abban a tekintetben is rekordernek számít, hogy 2014 és 2019 között irányításával a River egymást követő öt kupapárharcban győzte le az ősi rivális Boca Juniorst.

"Köszönettel tartozom a vezetésnek, amiért hittek bennem, támogattak és végig kísértek. Nyolc és fél év alatt azt hiszem, mindig mellettem voltam, és szeretném megköszönni, amit kaptam. Köszönöm Enzo Francescolinak, hogy megadta nekem ezt a lehetőséget, megbízott és hihetetlen módon támogatott. Nem volt rajtam nyomás a részéről, ugyanazokért a célokért küzdött, amiért én. Minden idegszálunkkal azért dolgoztunk, hogy  sajátunkként élvezzük a diadalokat, és ez nincs mindenhol így. Köszönöm Enzo."

Gallardo szavait egykori játékostársa, a River-legendának számító Enzo Francescoli is megkönnyezte.

Végezetül a szurkolókhoz szólt: "Köszönöm nektek, akik több mint nyolc éven keresztül igazán különleges helyzetbe hoztatok. Általatok mindig kivételes helyzetben éreztem magam, mintha csak ünnep lenne. Hatalmas szeretetet kaptam tőletek, szurkolóktól, valahányszor beléptem a stadionba. Mérhetetlenül hálás vagyok érte."

 

A bejegyzés trackback címe:

https://futballtango.blog.hu/api/trackback/id/tr2817955862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása